El mobile mana, les noves regles del SEO per 2018 en terreny mòbil

El mobile mana, les noves regles del SEO per 2018 en terreny mòbil

El posicionament orgànic a internet és una ciència que ha demostrat més que sobradament que mai roman fixa. Les tendències de consum i les formes d'utilitzar la xarxa de xarxes canvien constantment gràcies a un públic que cada vegada es familiaritza més amb l'entorn, però al que també li van sorgint necessitats diferents amb el pas del temps.

A conseqüència d'això, Google modifica els seus algoritmes de cerca contínuament. El cercador per excel·lència d'internet es preocupa constantment de fer que, els que el facin servir, trobin sempre el major nombre de comoditats possible. No obstant, això fa que els administradors web i tots aquells que elaboren contingut per a webs hagin d'estar realitzant un continu seguiment dels canvis que dicta el gegant digital.

Durant aquests anys hem vist nombrosos canvis en aquest terreny, i 2018 no anava a ser menys. Aquest és l'any en què el format mobile es converteix en el rei, i la culpa la tenen els smartphones i nosaltres, és clar. Els usuaris recorrem més i més als nostres telèfons mòbils per obrir el navegador i fer aquestes consultes per resoldre els dubtes ràpides que ens sorgeixen, vam acudir a ells per buscar informació, per trobar ofertes, comprar ... Pràcticament per tot el que pugui fer-se a través de la xarxa.

Google ja avançava a finals de 2017 que aquest any hauria es faria especial seguiment a aquells portals en línia que realitzaran una correcta adaptació de les seves versions mobile. La companyia, molesta per veure que aquestes s'assemblaven massa a les versions d'escriptori i que, per tant, no es facilitava una correcta navegació i una bona experiència d'ús als visitants, ha pres cartes en l'assumpte i ha començat a actuar seriosament.

Tot el que hagi estat observant estadístiques al llarg de 2018 s'haurà adonat de dues coses: la primera, que el tràfic des de terminals mòbils segueix creixent; la segona, que les pàgines que van creixent i millorant en posicionament orgànic compten amb versions per a smartphones força diferents a les pensades per a ordinadors. Les conseqüències del cercador més potent del planeta ja estan començant a notar-se, i és que els seus algoritmes ja s'han posat en marxa per separar la palla del gra i premiar a aquelles webs que es preocupin per l'experiència en dispositius mòbils.

No cal preocupar-se en excés, ja que aquests canvis no afecten en gran manera al posicionament en versions desktop; no obstant això, els que sí que vulguin créixer en un terreny en el qual cada vegada hi ha més usuaris (qualsevol que tingui un web), han de llançar-se a la carrera per modificar estructures i continguts de manera que satisfacin les exigències de Google.

I quines són aquestes? Anem a veure-ho.

Pautes correctes de les webs mobile per a Google

Hi ha un element en aquest pla que no canvia pel que fa a la versió tradicional de les webs, el contingut ha de ser sempre de qualitat i ha d'aprofitar les possibilitats multimèdia de l'entorn digital. És a dir, a més d'oferir informació interessant per al visitant, s'ha de barrejar el text amb imatges i, si pot ser, vídeos que ajuden a complementar i il·lustrar millor.

Ara, anem a veure la resta de punts a tenir en compte per al bon disseny mobile segons Google:

● El disseny ha d'adaptar correctament als diferents mides de pantalla, mostrant sempre la informació de forma adequada i facilitant la interacció.
● Ha de comptar amb unes metadades propis i ben elaborats, igual que la versió d'escriptori.
● Cal fer un ús continu de les etiquetes rel = alternate i rel = canonical per indicar correctament al cercador quin és el contingut original i quina no. Compte amb els duplicats.
● Realitza una bona estructuració de dades perquè la indexació sigui més senzilla i les recerques còmodes.
● En cas de comptar amb variacions en funció de la geolocalització del visitant, recorda que has de fer servir els sitemaps i, per descomptat, les etiquetes hreflang per als idiomes.
● Optimitza la web per reduir el seu pes i fer que els temps de càrrega siguin molt més lleugers. Els usuaris de smartphones són menys pacients, ¡i Google també!

Recorda que un flux constant de continguts, sempre veraces i que siguin capaços de cridar l'atenció del consumidor, és també un punt més que obligatori a complir. Tampoc cal oblidar que tot això és una cosa que s'aplica únicament i exclusivament al camp mobile, les versions d'escriptori tenen unes pautes diferents, encara que comparteixin certs punts.

Estudiar, analitzar, aplicar i avançar. El SEO es troba en continu canvi gràcies al públic i als Google. Cal estar sempre al peu del canó per poder seguir en el més alt i créixer contínuament per seguir copant les millors posicions en les serps.

Comentaris (0)

Deixa un comentari