3 tendències de disseny web que peguen amb força el 2018

3 tendències de disseny web que peguen amb força el 2018

A l'hora de donar forma a una pàgina web cal tenir en ment sempre dues coses: primer, ha de ser pràctica i fer que qualsevol que entri es mogui per ella amb facilitat; segon, ha d'tenir una acabat cridaner i que, a més, sàpiga transmetre la imatge de la marca. Amb aquests dos pilars fonamentals, les estratègies a seguir i les possibilitats a l'hora de posar en marxa el disseny d'un web són gairebé infinites, però sempre hi ha opcions que sobresurten per sobre de la resta.

A internet passa com en molts altres terrenys, apareixen tendències, modes que dicten l'estil a seguir o almenys aquells que més aconseguiran captar les mirades. Per descomptat, això fa que, com passa en altres tants camps de la xarxa, sigui necessari estar fent un continu seguiment per veure quines són les novetats i què és allò que millor funciona, sense oblidar mai aquestes dues bases que han d'estar sempre presents.

A conseqüència d'això, en 2018 ens topem amb diversos estils que predominen, que s'han convertit tant en els favorits dels usuaris com dels propis dissenyadors. Els que tinguin en ment fer un bon rentat de cara al seu portal i vulguin renovar per donar una nova imatge, o simplement per reforçar la seva presència, presta atenció perquè tenim molts que explicar-vos al respecte.

Els 3 estils ben valorats en el disseny web aquest any

Noms que s'han tornat recurrents ja en aquest camp apareixen per aquí, així com també ho fan altres alternatives que a poc a poc van guanyant adeptes. Els coneixes tots?

Flat Design

Adéu a les ombres, als farcits, a les textures i a la profunditat. Tot el que aporti tridimensionalitat es deixa enrere per centrar-se en les formes i conjunts més bàsics. És un estil que aporta nitidesa i claredat, facilitant considerablement la navegació a més d'aconseguir uns resultats que poden ser realment elegants si s'escull una paleta de colors adequada. Pot arribar a experimentar amb els degradats, encara que sol advocar sempre pels tons plans per reforçar la seva identitat.

Duotone

Una configuració d'estil que es basa en la combinació de dos tons de color diferents, normalment pensats per llançar un resultat molt enèrgic. Un estil tremendament modern i capaç també de ser bastant elegant, es recolza en la dualitat de les llums i les ombres, alterades per un filtre de dos colors base. Està guanyant especial fama en multitud de portals web, sent l'escollit en els d'algunes de les marques més prestigioses de diferents sectors.

Material Design

Una branca del disseny web que porta estant molt present des de l'any 2014. El material Design es caracteritza per compartir la simplicitat de les formes que defineix al flat design, amb la diferència que aquí s'aposta més per les transparències, les contraposicions de colors , els degradats i, sobretot el moviment. La variació de l'aspecte dels diferents menús i seccions sobre la base de la interacció de l'usuari és el tret principal dels dissenys que es reuneixen dins d'aquest camp. De fet, tenim en Android a l'exemple més clar de la seva implementació.

Són les tres branques principals que defineixen els estils als quals més s'està recorrent a l'hora de plantejar l'estètica de portals web en aquest 2018. Algunes d'elles, com hem explicat, daten de diversos anys enrere, però la seva popularitat roman perenne per els bons resultats i el refinat gust estètic que malbaraten.

Cal esmentar també, ja que parlem de disseny web, que hi ha altres funcions i opcions que estan guanyant molta presència a les pàgines actuals. A més de la total predominança del responsive design, cosa que li deu molt a Google i la navegació des de smartphones, s'estan reduint les opcions en els menús per fer més fàcil l'elecció i més còmoda la navegació; de la mateixa manera, la font Serif es manté com la favorita.

I en quant a colors? Aquí és on Pantone s'encarrega de deixar les coses clares. El color de l'any 2018 és l'Ultra violeta, amb nom complet Pantone 18.3838 TCX (codi hexadecimal # 5F4B8B). Per a la temporada d'aquest any, l'organització ha acordat una mica més habitual, amb una denominació que s'allunya d'altres més extravagants com va poder ser el color marsala.

En el que resta de 2018, aquestes són les principals pautes que determinen l'estil ja no només dins del context de les webs, sinó també de les apps i certes branques de la informàtica. Quedarà per veure com evolucionen les tendències i quins canvis es plantegen de cara a 2019, encara que tot apunta que els noms més populars seguiran predominant enfront de les alternatives que apareguin.

Comentaris (0)

Deixa un comentari