Les compres in-app evolucionen per ser més fàcils

Les compres in-app evolucionen per ser més fàcils

Des que els telèfons mòbils s'han tornat intel·ligents, hem vist desfilar una immensa quantitat de programari destinat a ells. Aplicacions que arriben als catàlegs digitals de Google Play Store i de l'App Store perquè els usuaris treguin el màxim partit als seus terminals o perquè, simplement, puguin divertir-se jugant o passant el temps lliure experimentant amb ells.

D'aquesta massificació va néixer el model freemium, un que parteix de la idea de llançar el contingut gratuït perquè l'usuari pugui descarregar l'app i començar a usar-la sense problemes. Elimina la barrera de preus i facilita així que el volum de descàrregues sigui més gran, provocant a més que la presa de contacte es faci ràpidament i sense complicacions. És una cosa que resulta poderosament atractiu per a l'usuari.

És un plantejament que, de primeres, sembla no donar beneficis als desenvolupadors o responsables del programari, però que amaga en el seu nom la clau del seu èxit. Mobifriends a l'hora de descarregar, però quan es volen fer servir determinades funcions, quan passa un període de temps o quan es vol ampliar pel motiu que sigui, és quan s'ha de pagar un preu. Pot ser només en una ocasió, o pot ser que hi hagi diversos paràmetres que requereixin un pagament cada vegada que s'activin.

Aquest model s'ha tornat totalment freqüent en el terreny dels jocs per a mòbils. Des del més que popular Pokémon Go fins a altres propostes molt menys conegudes han apostat per aquest sistema, recollint un èxit molt més alt que els plantejaments tradicionals. Un artifici que aprofita la psicologia i l'atractiu de la gratuïtat, però que sempre amaga darrere diversos elements a pagar amb diners reals, sigui en petites o en grans quantitats, ideal perquè el consumidor "piqui" de tant en tant i sense por al llevat preus cars.

La popularitat d'aquest sistema s'ha disparat de tal manera que Google no ha pogut evitar buscar la manera de fer que flueixi millor i sigui més clar per als usuaris. La companyia ha elaborat un redisseny de les compres in-app per tal de convertir-les en alguna cosa infinitament més senzill, tot i que ha augmentat el risc que tinguin lloc compres accidentals. El motiu? Comprar amb 1 toc. Sense complicacions, sense intervencions ni verificacions. Un cop de botó i llest.

Micropagaments a cop de polze

"Comprar amb 1 toc" és el nom del nou botó implantat per la companyia en tot el relacionat amb els seus micropagaments. Cada vegada que un usuari accedeix a la secció de compres d'una aplicació i decideix fer-se amb algun producte o objecte virtual mitjançant micropagaments, se li redirigeix ​​a una interfície de Google Play Store, amb un estil que s'allunya per complet del de l'app en la qual es troba (pots comprovar-ho per tu mateix). Aquí, apareix l'opció de realitzar la compra amb tan sol prémer el botó, sense necessitat d'introduir dades ni validar el pagament.

Una novetat que recorda a les introduïdes en diverses botigues en línia bastant conegudes, com pot ser el cas d'Amazon amb el seu "Comanda en 1-clic"; però que té diverses intencions després de la seva disseny i el seu plantejament que l'allunyen de la idea implantada pel gegant del comerç a internet.

En primer lloc, perquè aquest nou botó que apareix forma part d'una finestra que ocupa gairebé la totalitat de la pantalla, de manera que mostra la informació amb la major claredat possible per evitar confusions. En segon, perquè agilitza el procés de compra i fa que pugui dur-se a terme en qüestió de segons. No cal esperar res perquè el tràmit s'efectuï.

Claredat, comoditat i rapidesa són les màximes que persegueix la companyia amb una funció que ja fa temps disponible en l'ecosistema Android. Totes les aplicacions, siguin jocs o programari de qualsevol tipus, que formen part del model freemium compten ja amb aquesta novetat, permetent als usuaris fer les seves compres fàcilment.

Un moviment que a més alimenta un sistema que no fa més que collir xifres optimistes. Cada vegada són més els negocis que aposten per oferir apps gratuïtes i incloure micropagaments en elles, atès que han demostrat oferir uns beneficis molt més elevats que altres que demanen un pagament per poder realitzar la descàrrega. Com explicàvem abans, llegir la paraula gratis on hauria d'aparèixer un preu és una cosa que sempre aconsegueix captar l'atenció.

Les facilitats són cada vegada més en aquest terreny, com també la competència. Atès que Google aposta més pel freemium i fa que les compres siguin més fàcil en aquest terreny, les companyies tenen la porta més i més oberta per experimentar en ell, tot i que cada vegada hi ha més que barallen dins el mateix camp.

Comentaris (0)

Deixa un comentari